söndag 6 januari 2013

5 i topp - 2012

Inte lätt att bestämma de bästa fynden från 2012. Det bästa fyndet för familjen är nog inköpet av sommarstugan! Det roliga var att säljarna lämnade kvar det mesta av inventarierna. Vilket var en lycka för mig. Fynden var många bland annat gamla veckotidningar, plåtburkar, pärlan ljusstakar, Tore Borgs trevliga hund och katt, en gammal häftig brödrost. Längtar att få åka ner igen till våren. 

Det roligaste var nog att få träffa alla likasinnade på Antikmässan i Älvsjö. Tänk att det finns fler som är lika tokiga på att köpa gamla saker som jag är. Vi hade en trevlig Retroträff vilket finns förevigat på bild. Nu planerar vi för nästa träff i februari. 

Många fina saker fick jag även med mig när vi tömde mammas hem. En hel del som inte visst fanns. Extra kul var ett askfat från Stig Lindberg som låg i en låda i hallbyrån.

Men vilka var då mina fynd ...jag är mycket svag för Stålhanes prylar så dom toppar listan för i år. Gillar även Anita Nylunds fina burkar. Men har bara fått tag på en hittills. Så det blir detta årets jakt....






5 kommentarer:

  1. Den tredje vasen på bilden. Är det CHS?
    visst är det svårt att välja. Fynd är ju inte alltid synonymt med lågt pris.

    SvaraRadera
    Svar
    1. japp, det stämmer det är Stålhanes. Nej, allt är väl inte var jätte billigt men inte så dyrt heller...

      Radera
  2. Åh, gillar det i svart och blått skarpt!

    SvaraRadera
  3. Vilka fina fynd du gjort förra året och nu hoppas jag att det blir ett ännu bättre i år :)

    SvaraRadera