söndag 29 april 2012

Megaloppis i Solna 28/4 - 29/4

Att ställa klockan på 7 en lördag morgon är inte så vanligt men men vad gör man inte för att ta sig till Solna och Megaloppisen. Efter lite byten från tåg till buss och en promenad kom jag till slut fram till detta:

Undrade vad 17 jag gjorde här....men solen värmde och alla i kön var på bra humör och förväntningarna var höga på alla fynden som skulle göras. Det tog inte mer än 15 min så var man inne. Och visst var det många som besökte stället: 

Det var två hallar fyllda med säljare. Många av säljarna var väldigt dyra, trodde jag hade hamnat på Antikmässan.  Men träffade på  Porslinan och H55 som stod och sålda massor av fina saker. Hade tyvärr inte kameran framme då. Var så fokuserad på att hitta alla fynden!  Det var förbestämt att några retrovänner skulle ses och visa upp fynden. Så jag styrde stegen till fiket vi halv 1. Och mycket riktigt där träffade jag på PrylodesignDollybirdMangania och  Gilas grotta. Alltid lika kul att träffas och få möjligheten att visa upp fynden för varandra.  Efter det åkte jag och Gilas grotta vidare till Huvudsta loppis. Nå vad köpte jag då?.....Det lägger jag upp en annan dag.  Så håll ut! :) 

2 kommentarer:

  1. Tack för sällskapet till Huvudstaloppis. Ha en skön Valborg!

    SvaraRadera
  2. Alltid trevligt att träffa gelikar :-) Vi kanske syns på Söndag igen?

    Mangania = DeBeer på Tradera

    SvaraRadera