onsdag 3 april 2013

Det var på den gamla goda tiden...

Ja, inte tror jag att bankerna är så generösa som dom var förr!
Detta fick jag när mina föräldrar öppnade ett sparkonto åt mig när jag var liten. En sparbössa och en berlock i guld!
Men tyvärr försvann sparbössan i någon flytt. Dock har jag haft berlocken kvar under alla åren.
Gissa om jag blev glad när jag hittade en likadan sparbössa som jag hade som barn på en loppis.
Minns att det inte sparade så många kronor i den för nyckel låg ju hos banken.



4 kommentarer:

  1. Vad kul, jag har inget minne av att jag fick något guldbelock men jag fick kanske inget sparkonto :)Jag bodde ju i en småstad kanske annat där. Vad kul att du sparat belocket :)

    SvaraRadera
  2. Jag fick en isskrapa och en nyckelring med en plexigris sist jag var på NORDEA ;-D

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jag har en likadan sparbössa men min är blå och full med kronor. Pengarna har jag inte fått ur den då jag inte har någon nyckel. Min fråga till dig är om du har en nyckel till din sparbössa?
    Hälsningar Ulla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! ledsen för sent svar. Missat helt din fråga. Jo visst har jag nykeln kvar. Tror kanske banken har dom också.

      Radera