söndag 21 oktober 2012

Rapsodi - Rörstrand

Det här fatet har jag många minnen av konstigt nog. Ingen i familjen rökte men när vi fick främmande i stugan plockades detta fat fram. Tyckte det var så fint med sin svarta färg och plupparna. Har trott att fatet följde med i försäljningen av stugan. Men nu när vi gått igenom mammas lägenhet hittade jag fatet i en låda. Kul och fortfarande i perfekt skick. Nu när jag googlade fick jag veta att Stålhane har varit designer. Det gör det ännu roligare då jag är väldigt svag för hans verk. 



5 kommentarer:

  1. Fint! Det finns en hel serie med olika föremål!

    SvaraRadera
    Svar
    1. vad kul, då har jag något att leta efter

      Radera
  2. ja det var fint. Kul liten detalj att ni plockade fram det när det kom besök. Sådant görs inte längre på samma sätt.

    Hoppas att du kan finna delar att komplettera med.

    SvaraRadera
  3. Hejsan! Har en sådan som varit ett askfat tills jag fick tag i den :) Vad är den värd nu för tiden? /Safiina

    SvaraRadera