söndag 26 augusti 2012

Pärlan

I går var det Lions stora loppis i Nykvarn. Med dundrande huvudvärk åkte jag och min dotter iväg. Höll på att köra fast med bilen då vi fick parkera ute på en dåligt klippt åker. Som tidigare år så klipper dom bandet kl 1300 och sen rusar alla fram till borden. Inte så lätt att se allting. Väldigt mycket folk och inte så stora fynd blev det heller denna gång.
Fick i alla fall med mig tre st värmeljus lyktor från Reijmyre, Pärlan. Lyktorna ger en mysigt sken. Har sedan tidigare några i stugan och även dom här kommer att hamna där.

10 kommentarer:

  1. Grattis till dina fina ljuslyktor, önskar jag kunde hitta sådana här, men ser dem aldrig!!!

    Får du för dig att sälja dina någon gång så får du jättegärna höra av dig till mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, men inte som det känns just nu.

      Radera
  2. Jag hittade en grön i somras och dom är söta. Jag kommer inte att behålla min, byter gärna bort den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Maria vill gärna byta den till mig. :)

      Radera
    2. frågan är vad du vill ha av mig`?

      Radera
  3. Jag ser dem heller aldrig på loppis, jag har inte en enda...de är så fina :)

    SvaraRadera
  4. Den till vänster är i uranglas, fluoriserande :) Sök på uranglas på min blogg så får du se mer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. oj, vad mycket fint! Kul att läsa och se, hälsn Gunilla

      Radera
  5. Några pärlor är ju inte så dumt, men jag förstår om du hoppades på mer. Jag har en större grön pärla som står och förvaras i ett skåp, är du intresserad så tycker jag att det är bättre om den får komma hem till dig och visa upp sig lite. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack gärna! Hoppas jag har något som du kan vara intresserad av. Kanske ananasen? Fast den är ju grön...inte blå:)
      Hälsn Gunilla

      Radera